Categories

Deel op social media

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Tags

Samenvatting

Dit muziekproject past in een totale lestijd van 2 uur.

Aan welke groepen wil je lesgeven?

Bovenbouw (groep 6-8)

Lesdoelstelling

De leerlingen luisteren naar een werk voor orkest en kunnen de afzonderlijke instrumenten herkennen en benoemen.
Ze leren de rol kennen van ieder instrument in het muzikale sprookje Peter en de Wolf.
De leerlingen vormen muzikale combo's en gaan een scene uit het sprookje zelf muzikaal uitvoeren.

Kennis -en vaardigheid doelstellingen

Werken met ritme en klank om een verhaal zowel verbaal als muzikaal te vertellen. Verkennen van de muzikale structuur in het meesterwerk van Prokofjev.

Benodigdheden

Alle beschikbare schoolmuziek instrumenten: van tamboerijn tot xylofoon.

1. Oriëntatie - Tijd: 9.00 - 10.00 uur

1.1. Introductie

Peter en de Wolf

2. Onderzoeksfase - Tijd: 10.30 - 12.00 uur

3. Uitvoerfase - Tijd: 13.00 - 14.30 uur

4. Reflectiefase - Tijd: 14.30 - 15.00 uur

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Verwant leerprogramma

Zeg het met symbolen!

De leerlingen ontwerpen een groepslogo. Een logo bestaat uit krachtige symbolen. In de workshop worden ze zich bewust van allerlei symbolen uit ons dagelijks leven.

Read More »

Zien en gezien worden

De leerlingen gaan spelen met hun identiteit : letterlijk en figuurlijk. De workshop begint met een presentatie van hedendaagse kunstenaars en zelf fotograferen met attributen.

Read More »