Categories

Deel op social media

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Tags

Samenvatting

Aan de hand van hun werken laat Barbara zien hoe vloeiend en veranderlijk een identiteit kan zijn. Met dit gegeven gaan we daarna zelf spelen met identiteit en fotografie is het middel. Wat of wie laat je zien als je voor de camera staat? Durf jij je te laten zien, en hoe dan? Met behulp van van attributen transformeer je jezelf, of versterk je zekere elementen uit je identiteit.We gaan kunst beschouwen met kunstkaarten van hedendaagse kunstenaars maken we een mindmap.Het wordt een theatrale dag vol verassingen.Met uiteindelijk een fantastisch foto resultaat.

Aan welke groepen wil je lesgeven?

Middenbouw (groep 3-5), Bovenbouw (groep 6-8)

Lesdoelstelling

In de workshop zijn we afwisselend model, als fotograaf. Heel letterlijk gaat het dus over “zien en gezien worden”. Door dit samen te doen, door zowel model als fotograaf te zijn ontstaat een verbinding.

Benodigdheden

Digiboard en wachtwoord school.
Batterijen duracell AA voor de camera's

1. Oriëntatie - Tijd: 9.00 - 10.00 uur

1.4 Werkvorm

4. Klassikaal

2. Onderzoeksfase - Tijd: 10.30 - 12.00 uur

3. Groepje

3. Uitvoerfase - Tijd: 13.00 - 14.30 uur

4. Reflectiefase - Tijd: 14.30 - 15.00 uur

4.3 Opdracht/ werkvorm

1. Individueel, 3. Groepje

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Verwant leerprogramma

Zeg het met symbolen!

De leerlingen ontwerpen een groepslogo. Een logo bestaat uit krachtige symbolen. In de workshop worden ze zich bewust van allerlei symbolen uit ons dagelijks leven.

Read More »

Een sprookje voor orkest

De leerlingen maken kennis met een bijzonder genre in de muziek: het muzikale sprookje. Ze doen een luister/kijkoefening om vervolgens zelf een scene muzikaal uit te voeren.

Read More »