Screenshot 2020-06-09 at 16.43.29

Categories

Deel op social media

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Procesgericht leren

Procesgerichte didactiek heeft veel raakvlakken met onderzoekend leren. Ook het aanspreken van creativiteit vraagt om leerkrachtgedrag dat zowel sturend als volgend is.

Hoe daag je leerlingen uit om vérder te kijken en zichzelf uit te dagen? Om niet enkel naar een van te voren bedacht resultaat toe te werken, maar te verkennen en durven afwijken?

Duik in het boek Laat maar zien van Jos van Onna e.a. Je vindt er concrete lesideeën, maar wellicht vind je het nog interessanter om eens te bekijken hoe je de theorie van procesgericht werken kunt toepassen op jouw eigen mooie lesideeën. Ook als je meer ervaren bent, is het goed om je ideeën regelmatig te blijven toetsen aan dit didactische model.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email