cirkelmodel_lmzien

Categories

Deel op social media

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Procesgerichte didactiek: creativiteit kaderen

WEBINAR

Dinsdag 30 juni

16.00 – 17.30

‘Maar ik kan niet tekenen!’ is een veelgehoorde opmerking tijdens creatieve lessen. En ook het andere uiterste komt voor: de hele klas weet feilloos de meest getalenteerde creatieveling aan te wijzen. Die tovert altijd wat moois uit zijn mouw, maar kan flink onzeker worden als hij wordt uitgedaagd om buiten zijn gebruikelijke kaders te treden.

Hoe ontwerp je een les waarin de creativiteit van leerlingen écht wordt uitgedaagd? Waarin alle leerlingen zich competent voelen en met hun eigen onderzoek aan de slag kunnen, en de focus ligt op het proces in plaats van het resultaat? Of het nu gaat om creatieve vakken of onderzoekend leren: het ontwerpen van een procesgerichte les vraagt om een gebalanceerde mix tussen sturen en volgen.

In dit webinar neem je je eigen lesideeën onder de loep. Je oefent met het ontwerpen van concrete kaders die aansluiten bij jouw lesdoelen en leert hoe je een onderzoekende houding bij leerlingen aanwakkert. 

Note: Na je aanmelding wordt een Zoom link voor jouw deelname verstuurd.

 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email