9200000072453110

Categories

Deel op social media

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Wie ben jij als leerkracht?

Er zijn vele boeken geschreven met praktische tips voor effectief klassenmanagement. Soms is het echter best lastig om al die tips ook daadwerkelijk in de praktijk te brengen

Je wéét wel hoe je dingen hoort te doen of zeggen, maar toch doe je iets anders. Weten en kunnen zijn twee verschillende dingen en het kan knap frustrerend zijn als deze twee aspecten niet synchroon lopen.

Eén van de meest heldere en vlot geschreven exemplaren is Lessen in orde van Peter Teitler. Ton Langelaan en Willem Plomp schreven een zeer inspirerend en verhelderend boek over hoe overtuigingen jouw leerkrachtgedrag bepalen. Ze geven je theoretische en praktische kaders om je leerkrachthandelen te verbeteren. Daarbij gaan ze een stap verder dan de meeste boeken over klassenmanagement, omdat ze je uitdagen op zoek te gaan naar jouw kern en jouw visie. Als je bereid bent om jezelf onder de loep te nemen, zal dat ook je denken en doen duurzaam beïnvloeden.

Wars van trucjes van anderen die voor jou niet lijken te weken? Dan is dit boek van Langelaan en Plomp een must. Leer jezelf nog beter kennen en ga in je kracht staan. Dan volgen je leerlingen vanzelf.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email